Friday, October 9, 2009

lapa...

ntah la...saya semakin cepat lapa dan memerlukan makan makanan yang banyak...saya boleh menangis kerana lapa dan bukan kerana yang lain...ketika entry ini ditaip saya masih lagi menangis...3 hari yang semalam saya berpuasa..dan hanya makan ketika waktu dinihari..berbuka dan bersahur digabungkan sekali...
tapi saya masih lagi boleh bertahan sehingga semalam..semalam saya hanya berbuka puasa dan tidak bersahur...T-T
dan ketika sudah masuk 12 tgh malam..perut saya semakin lapa dan semakin lapa...T-T

sebenarnya saya menunggu makanan dari seseorang..tapi saya tahu yang pasti saya takan dapat...kerana dia tak pernah berjanji pon nak belikan makanan untuk saya...saya hanya berharap kepada sesuatu yang tak pasti....

klimaks kepada kelaparan saya adalah ketika bangun untuk temankan wanee pergi ambil kanda dekat stesen bas pada pukul 5.25a.m...setibanya dirumah saya terus lapa..dan tanpa disedari airmata telah keluar...syukur kepada tuhan saya tidak menangis teresak-esak..

saya tahu...saya bukanlah manja sangat sampai bila terasa lapa boleh menangis...tetapi tatau kenapa..bila saya lapa saya boleh menangsis.....dan saya semakin tahu...ramai lagi orang di luar sana yang tak makan dan lagi teruk keadaanya dari saya...dan saya harap perangai saya yang sangat teruk ini boleh diubahkan..T-T

yang pasti saya semakin merindui makanan yang dimasak oleh mak saya atau salah seorang ahli keluarga saya..tidak kiralah yang berada di sekitar johor mahupun sekitar selangor...









*saya nak makan sangat nasi lemak sotong bersama telur dadar dan teh o ais limau di nasi lemak cinta sayang

No comments: