Monday, December 28, 2009

mencari cempedak goreng dalam hujan

arini saya bermandi hujan selama sejam diatas motor..:'(
ermmmmmmmmmmmmmmmmm

saya nak cari cempedak goreng untuk kawan saya.....
saya kuar dari uma 2.45...hujan renyai renyai...bila seminit perjalan...hujan semakin lebat....
saya lalu seksyen 8 nak beli cempedak goreng yang biasa saya beli...tapi tade...:'(
so saya lalu plak dekat seksyen 9....gerai cempedak goreng kat situ pon tade gak...hujan semakin lebat dan lebat....:'(
mase dekat trafic light yang depan plaza masalam tu...lampu da merah....so saya terpaksa tunggu lampu itu bertukar menjadi hijau....ermmmmmmm...saya dibasahi air hujan lagiiiiiii :'(

mase nak belok ke kanan....saya terlanggar lubang yang agak besar...so kunci motor tu jatuh ke bawah...so saya terpaksa berhenti dan undurkan motor skuter yang amat berat itu...untuk amik kunci tu balek..."kalau la motor tu motor saya...saya tak amik kot" tapi disebabkan itu motor orang...so saya kena amik gak la..

takan la...saya nak cakap dengan dia 'kamu..kunci kamu jatuh..kite tanak amik..sebab malu...kite da la pakai baju kurung...basah plak tu...jalan sebelah sane ramai orang...mesti sumer orang tengok.." ader yang saya kena pukul dengan stick hockey sampai badan saya terbelah 18 dengan dia...kunci motor jatuh pon tanak amik...heeeeeeeeeeeeeeeeeee ;)
malu la...;)))

bole imagine tak...saya dengan memakai baju kurung cotton...dan dibasahi air hujan...men'undur'kan motor tersebut...heeeeeeeeeeee..malu malu :'(
sambil men'undur'kan motor..mulut terkumat kamit..bebel untuk diri sendiri..kalau la tak langgar lubang tu...mesti kunci tak jatuh....and saya tayah nak pegi amik balek.....
haiyaaaaaaaaaaaa

saya terus kan perjuangan pergi ke seksyen 2 plak untuk mencari cempedak goreng tersebut...
selalunya...ade gerai gerai yang jual cempedak goreng kat depan sekolah sultan abd aziz tu...tapi rini pon tade gak..:'(
haiyaaaaaaaaaaa....
kenape la susah sangat nak cari cempedak goreng niiiii

saya masih teruskan perjuangan mencari cempedak goreng ni...dalam kebasahan dan kelaparan...:'(
saya tak sempat nak makan..saya hanya sempat masak kan dia bubur..dan suapkan dia makan..
owh lupa nak mention..budak yang demam ni..yang merengek rengek nak makan cempedak goreng...as a friend saya akan cari kan cempedak goreng tersebut ;)
sebab saya tanak broke my promise...;)

tiba tiba..motor terhenti...heeeeeeeeeeeee...minyak tade oke...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaa...kali ni...air mata saya da menitis...sebab..saya rasa banyak sangat dugaan nak dapatkan cempedak goreng untuk dia dan saya ni..:'(
saya tolak motor ke bus stop kat jati..dan terus call dia...

me -kamu....kite tak dapat cari cempedak kamu ni....da la minyak moto tade...yang kita bole blur tamau tengok meter tu da menuju ke E....eiiiiiiii...so so soorrrrrrrry tau kamu...
dia -tape tape...tayah la..cari cempedak tu...balek la....
me - oke oke ;)

saya nak balek camner...terpaksa la saya tolak motor tu menuju ke caltex yang tersangat la dekat....kan...heeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
dekat dekat pon..masak gak la menolak skuter yang maha berat tu...airmata da mengalir semakin laju....
tapi tatau nak bezakan mane airmata..mane air hujan....haiyaaaaaaaaaaaaaaaa

sampai sampai jew kat caltex tu..saya menuju ke kaunter...
me - bang 5 ringgit eq...skuter biru tu
abang kaunter - asal cam semput semput ni..nangis eq?
me - ..mane ader....ni kan air hujan..penat la....tu yang suara bertukar jadi camni
abang kaunter - sore cam nangis je..5 ringgit eq?
me - ye ye ;)

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...gatal plak abang kaunter kat caltex ni...da la saya penat ...
tak larat nak melayan oke....kalau tak penat pon...saya tak layan pon....hahhahahahahahah

so pas isi minyak motor tu...saya tunggu la jap kat caltex tu..sementara nak tunggu hujan teduh..heeeeeeeeeeeee...
selalu asek tengok orang jew kan..rini..saya yang alami sendiri..haiyaaaaaa ;)

hujan cam da teduh sket..so terus pulang ke rumah...tahap kelaparan da jadi maha dewa...then saya lalu plak dekat kfc seksyen 7 yang baru dibuka yang berdekatan dengan rumah saya...
heeeeeeeeeeeeeeeee....
bau ayam goreng KFC yang sangat menyelerakan....heeeeeeeeeeee...kenape la..bau ayam goreng tu sangat sedap kan..?

so arini cempedak goreng tak dapat..ayam goreng pon tak dapat..sebab bila saya sampai rumah jew...saya da tak larat da...nak makan ape ape ;)
nipon saya da bersin bersin plus penin penin...flu memang da ade pon sejak balek dari rocktheworld ;p

60 minit yang memenatkan dan memerlukan kesabaran ;)




*nakmakanayamgorengmakmasak ;)

8 comments:

f.a.r.a.h said...

hek eleh. yang kamu beriye cari cempedak goreng time ujan tuh nape? balik je la. kejam sgt ke kawan kamu tuh. spe?

h.a.n said...

agak la kejam ;)

mestilah...da promise nak buykan..
kena la buykan ;)

i'msosupernotcool said...

tggu ari rabu la..
pasar malam seks 7..
banyak gua rasa...
haha

h.a.n said...

yeker?
lambat la ari rabu tuuuuu
waaaaaaaaaaaaaa
i nak makan cempedak goreng ni

Rara said...

kt sek.18,rmai tau jual cmpdak goreng..mkn pns2,mg sdap.. :)

h.a.n said...

18 kat maner?
kt ngn bas stand ker?

f.a.r.a.h said...

eleh. kalau da janji pon, takyah la sampai nyusahkan diri sendiri. if kejam, xpayah kawan. sng cerita. haih.

h.a.n said...

heeeeeee
tayah kawan?
tak sampai ati la ;)
kamu pon tau aku camner kan?