Saturday, January 16, 2010

merokok membahayakan kesihatan

satu tajuk yang agak skema yang terkeluar di minda saya ;)
ole kerana saya baru selesai mengajar matapelajaran bahasa malaysia tingkatan 3...saya akan
menggunakan tatabahasa bahasa malaysia saya dengan jayanya ;)

saya masih pelik dan risau..kenapa jika kita mempunyai masalah..kita akan merokok..?
saya sangat sangat benci dengan asap rokok oke..
sebab saya taley tahan dengan asap rokok yang akan buat saya pening semalaman di tambahkan pula..saya mempunyai asthma...maka saya taley merokok atau
mendekati perokok ;)

tapi saya mempunyai ramai kawan yang merokok.....:p

"babe..kalo kte smoke..rasenyer prob bole hilang seketika "
itu adalah ayat yang selalu saya dengar dari kawan kawan saya oke




saya dan sepupu saya ain yang kurang menyenangi perokok ;)



yang penting saya dan sepupu saya ain tidak menyukai perokok mahupun asap rokok..
tu sebab saya tak pernah ada teman lelaki (boyfriend) yang merokok...;) jap jap..
saya lupa...izzwan salleh adalah perokok tegar :p
tapi saya masih lagi boleh bersama dia ;)..oke oke..tapi dia sudah menjadi bekas teman lelaki oke...

sekarang ni...kawan kawan baik saya ramai yang sudah menjadi sebahagian perokok perokok yang suka menghabiskan duit mereka :(
haiya.....

kalau la saya boleh menurukan harga rokok supaya pengusaha tembakau akan muflis dengan jayanya ;)
maka kawan kawan saya takan merokok lagi..ole kerana tembakau sudah tiada lagi ;)

jaya tak idea saya yang bernas ni ;)



*oke oke..glew pelik bahasa malaysia saya ;)hahahhahaha

6 comments:

i'msosupernotcool said...

aku bkn prokok tp ramai kwn prokok..
damn btoll..

f.a.r.a.h said...

bukan nye best pon merokok tuh. tak payah la babe. nnt cepat mati je. haha

pisey said...

aku kalo yang merokok berdekatan aku tu lelaki aku sound jugak dengan mata kelip2 ke apa.tapi kalau yang pompuan merokok ni aku lemah sikit nak sound.kang cakap aku kerek ke apa pulak.hembus elok2 humble2 takpe gak.ni macam direct masuk dalam bihun sup aku.

gila apa nak aku mati awal?
haih.

h.a.n said...

i'msopupecool :

same la cam i..i pon bukan merokok oke ;)

h.a.n said...

farah:

ble mase plak aku nak merokok plak..
haiya..
memang la..
duit pon tade oke

h.a.n said...

pisey :
betul la..stress oke..
hahahahaaha
ni de ke patot ajak saya pegi teman merokok ;)