Tuesday, March 23, 2010

word by word

ada saya kisah kalau kamu lapar
ada saya kisah kalau kamu mahu nangis
kisahan itu hanya dipermulaan sahaja

tapi itu mungkin akan merosakkan minda
minda minda yang akan kehitaman

kamu carik carikkan kertas kertas
kamu berikan kepada saya
saya ambil saya simpan
saya simpan selamanya

tidak ingin pergi menuju kegelapan
tapi itu yang langkahi
derap demi derap
tolong berhentikan diri

kalau la petik bintang itu mudah
sudah saya penuhi kotak kotak kaca itu
tapi nak mengapai itu payah
hanya bole memandang dengan senyuman

saya tidak mahu kamu seperti itu
sampai bila kamu mahu jadi seperti itu
saya tahan diri , berhentikan diri
tapi kamu masih lagi berlari
berlari tanpa henti henti

menahan kamu berlari
sehingga kehilangan daya
saya masih disini
jika kamu mahu masih mencari









*bila jiwa merepek sudah kembali