Wednesday, November 16, 2011

plastic

salah satu benda saya tak suka , adalah plastik , serious ! saya bukan lah penyelamat bumi ke apa , tapi kalau kita elak kan dari gunakan , so sila la elak kan !

serious , kalau saya beli barang , saya tak akan amik plastik , kalau barang barang tu saya boleh bawa guna tangan or masuk kan dalam handbag ! apa guna kamu semua beli oversize handbag kalau tak manfaatkan ? 

tadi masa nak beli maggi kat 7 eleven , time bayar , saya cakap la tak nak plastik , its okay , saya boleh pegang macam tu je , nak selamatkan bumi ,. tapi kakak tu siap marah marah , dia siap cakap camni " orang nak bagi free amik je la , poyo betul nak selamatkan bumi , ada seorang je awak dalam dunia , tak selamat mana la bumi tu " haih 

serious , saya bukanlah penyelamat bumi ke apa , tapi kenapa awak nak cakap macam tu , haih 
tak kisah la , kalau saya seorang je ada kesedaran , tapi orang lain tak ada , at least ada sorang kan ? hurmmmmm 

entah lah , sometimes saya sendiri pelik dengan pemikiran masyrakat sekarang , kenapa kita tak mahu buat , kalau kita boleh buat , tak luak mana pon kalau awak tak guna plastic tu , one day kamu akan buang gak kan ?

for me , kesedaran dari awal itu penting , tak kan da terhantuk baru nak terngadah , kalau panas bising , tapi kita tak tahu yang kita sebabkan bumi ni panas :'(

macam tu juga dengan diri sendiri , please jangan jadi plastic , just be yourself , tak perlu jadi orang lain :)

biar orang nak kata apa kat kamu , yang penting kamu sendiri tahu kamu orang yang macam mana , family tahu kamu orang macam mana and tuhan pon tahu kamu orang macam mana  :) 


be confident , only you can achieve your success xoxo ! 



p/s tiba tiba ada paragraph emo kat bawah :p 


No comments: