Sunday, December 18, 2011

songlap

saya jarang update pasal movie yang saya da pernah tengok , kecuali kalau movie tu betul betul terkesan di hati !
serious kali ni , Songlap memang terkesan di hati , damn ! saya boleh nangis ketika tengok cerita tu , seriously , cerita aksi boleh buat saya nangis dari the stupid Ombak Rindu ! okay saya tengok Ombak Rindu sebab tak nak jadi kawan derhaka , hahahahah instead hebat sangat kah ombak rindu yang diperkatakan oleh ramai orang tu ! 


saya membazir RM11 untuk the stupid Ombak Rindu ! saya bukan lah peminat filem melayu , serious saya cakap , saya tak akan tengok filem melayu yang merepek repek di wayang ! tapi Yasmin Ahmad , Afdlin Shauki , Khabir Bhatia and Bernard Chauly adalah pengarah yang terbaik kat dalam Malaysia , tapi entah kenapa Malaysian tak pernah nak support mereka , haih 


please , sila tengok movie yang out of the box ! 


okay okay , for Songlap I give 9/10 and full mark for Syafie Naswip and Shaheziey Sam ! 
the best movie for this year ! semua pelakon best termasuk chinese yang ada kat situ , and especially for the psiko Keong ! 


and to tell you the truth I'm crying watch this movie ! saya jarang nangis tengok movie , kecuali movie yang berkaitan dengan family ,nature and diri sendiri :"( 


" dalam dunia ni cuma ada kau dan aku je Ad " dialog yang paling berkesan dalam movie ni , 


scene ketika Ad merayu Am ajak pergi Kuantan memang paling terkesan di hati , and Am tak pernah belasah Ad walaupun Ad buat macam macam kat dia , Am kena belasah dengan Keong pon , dia still tak belasah Ad pon 


 scene yang AD pujuk Am pergi Kuantan yang buat saya nangis :'( 


seriously ni bukan tipikal movie yang kita selalu tengok kat panggung wayang Malaysia ! dear Malaysian , please open your eyes , tolong jangan tengok movie yang merepek , lagi lagi Ahmad Idham , Syamsul Yusoff and whatsover pengarah pengarah yang pelik ada dalam Malaysia ni , oh please , kalau rasa nak berkarya , sila think out of the box , jangan fikir keuntungan semata mata , kesian all the actor and actress di perdagangkan oleh pengarah pengarah Malaysia  yang serious stupid ! 





kamu sangat cool Syafie Naswip , tak pernah rasa menyesal suka kamu ketika dalam Mukhsin :)

5 comments:

MR. SYAH said...

Assalamualaikum.. bukan saya tak suka songlap.. jalan cerita dia bagus.. tapi garapan dia agak membosankan sikit..
saya suka karya khabir bhatia.. dan saya xsuka filem ahmad idham, bob hashim ker..

bab kl gangster.. songlap lebih better dari KL gangster tapi garapan dia tak buat orang rasa bosan menonton diwayang..

saya suka tengok filem yang kena berfikir.. tapi saya rasa songlap xsampai..

sorry klu komen saya tak kena kat hati awak..

h.a.n said...

its okay , saya okay je :)

cuma saya harap Malaysian boleh think out of the box

MIDA MIDOT said...

ouuh sama lah rasa membazir je tengok Ombak Rindu ...

Songlpa tak tengok lagi tapi ada Abang Pie mesti best . :D hehe

h.a.n said...

yeaaah , memang best pon ! give me 5 :)

Muhammad Firdaus said...

huhu. saya paham jalan cerita ni. nak kater berkesan dalam hati. uhhh. plz. slow lahhhhh.. pada sy ombak rindu still the beshhh ^^