Monday, January 9, 2012

10 things to do before I get married

lately ni , semua kawan kawan sibuk cakap pasal nak kahwin , dream wedding macam mana , nak kahwin bila , okay tahun ni dah 25 tahun , suku abad , for sure ramai rakan sebaya dah get ready nak kahwin , bercinta lama lama pon nak buat apa kalau tak kahwin :p tapi ada juga yang rakan sebaya yang masih tak ada boyfriend pon nak kahwin gak dalam masa terdekat ni :p 

and kalau saya lak ,saya maybe akan kahwin around 2018 , banyak perkara perlu buat before I get married :) 

  • for sure saya nak buat satu benda yang boleh my parents will be proud of me and saya ada niat nak bawak mereka  pergi Umrah bersama sama ! 

  • saya nak beli kereta sendiri , guna duit sendiri ! ehehehe , rasa macam nak drive minicooper s , tapi tak rasa mampu , tak kahwin la kalau terasa nak guna kereta tu T____T

  • saya nak pergi Italy before I get married 

  • saya nak khatam Quraan , means baca balik Quraan , bukan yang zaman zaman sekolah punya bacaan :) 

  • saya nak pergi bercuti luar negara sendiri without my family :p 

  • nak bukak my own shop , kedai buku muzik  with mini bakery , okay itu impian tak tau la boleh terlaksana ke tak :p sebab saya tak belajar langsung yang kena mengena dengan kesukaan saya T_____T

  • wearing a hijab 

  • make sure saya ada saving yang banyak around 20k :p 
  • belajar memasak lauk lauk yang susah , for sure saya akan bagi my future husband makan masakan sendiri ! at least selang 2 hari  akan makan bersama sama dengan air tangan saya masak ;) 

  • beli rumah , at least saya ada harta sendiri :p tapi rumah makin lama makin mahal T___________T

and saya tak ada dream wedding yang gah gah pon , akad nikah and majlis doa kesyukuran sudah memadai , seriously I don't need a huge pelamin or berbelas belas dulang hantaran untuk majlis perkahwinan :) 

2 comments:

Anonymous said...

kalau takat nak khatam Quran tapi tak faham makna ayat2 Quran, tak berguna langsung... sebelum nak sentuh Quran yg berupa Kalam Allah yang Suci, insaf dulu apa yg telah di lakukan,sentuh Quran bererti mengingati Suruhan Allah dan LaranganNya!!! bukan setakat nak khatam buat syarat untuk kahwin...Allah tau walau manusia di dunia ni tak tau...Bertaubatlah sebelum sentuh Quran yg Maha Suci tu.. dan pimpinlah org yg sama2 buat salah tu ke jalan yg diredhaiNya seperti apa yg terkandung dalam AlQuran..Baca makna ayat2 Quran tu bukan Khatam buta saja........... insaflah dan hayati makna ayat Quran dan maksud yg saya ingin sampaikan...ingat Quran tu apa, mcm novel yg awak selalu baca?? Novel Arab?? kalau nak khatam, khatam sekali maknaNYA dan amalkan dlm kehidupan...lawan nafsu hasutan syaitan! semoga berjaya, Salam.

h.a.n said...

terima kasih , saya cuba untuk berubah :)