Friday, February 10, 2012

disneyland PARIS

Disneyland Paris ! oh seriously , tak terfikir akan pergi sini ! a night before pergi tu , saya keep on jerit dalam hati ! I'm going to Disneyland tomorrow ! I'm going to Disneyland ! yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaah !!!!!

jerit dalam hati je la , tak kan tiba tiba nak jerit kuat kuat kan ? nanti orang cakap gila ke apa :p 

pergi sana naik RER A kot kalau tak silap , saya tak ingat lah , sebab before pergi mana mana , tak fikir pon pasal metro , sebab ada orang tolong fikirkan nak turun station mana , nak metro line mana , saya follow je :p ehehhe , kalau sendiri sorang sorang , sure saya study nak naik metro line mana  ;) 

sampai kat Disneyland around pukul 12.00 p.m waktu France , saya cam dah teruja gila , oh damn ! Disneyland in front of me ! seriously Haniza , your Disneyland in front of you ;) ! still jerit dalam hati lagi ;) tak nak tunjukkan sangat exciting , chill la and relax la , Disneyland je kot :p da besar besar pon teruja nak pergi Disneyland ;) 

Disneyland memang one of the place saya nak pergi dalam hidup ! saya ingat time pergi Tokyo this upcoming July , saya nak pergi Disneyland Tokyo , tapi rupa rupanya , dah pergi time kat France ni ;) seriously Thank You again ! thank you sangat sangat :') 



train ni double decker , RER A kalau tak silap , oleh kerana teruja sangat , terus duduk seat atas :p  laju and smooth , and on the way nak pergi sana , ada gak la French guy play some french songs with his acoustic guitar , oh damn ! totally awesome , busking dalam train je ;) 


finally ! sampai gak akhirnya ! serious sejuk masa kat sini , angin tiup kuat gak la , hehehhe , tapi sebab teruja sangat sangat , tak rasa sejuk ! serious awesome dengan diri sendiri ;) macam mana boleh bertahan dengan cuaca yang sejuk tu :p 



this picture saya amik masa kat atas train yang keliling Disneyland , tak ingat pulak ni apa , sorry guys :(  


this is the fountain , air dah jadi ice secara natural okay ! mula mula nak rasa gak , tapi fikir fikir balik saya dah pernah rasa before ni masa kat Versaille , tak perlu kot nak rasa lagi :p sejuk wey , tak sia sia jari saya bengkak lagi sebab sejuk sangat :p 




ni gambar yang close up punya , the natural ice yang saya capture sendiri ! good job Haniza ! oh okay puji diri sendiri lagi :) 


the castle ! ini la yang saya nak tengok sangat sangat sepanjang hidup saya , oleh kerana saya dibesarkan dengan fairytale , so saya memang suka gila castle , no wonder saya student  bawah faculty architecture , yang serious memang suka building :) and I admit pernah berangan nak jadi princess duduk dalam castle je tak nak keluar keluar , oh damn ! impian masa zaman zaman primary school :) 




me as a princess with the castle :) 



2 of the princess yang sempat saya terserempak :) 

I love all the princess , Jasmine , Cinderella , Alice , Aerial , Aurora , Belle , Snow White ! and saya dibesarkan dengan cerita cerita ni :) 


The Toy Story ! and saya suka Buzz Light Year dari Woody ;) all the movies 1 2 3 , saya tengok dekat wayang okay ! dari Andy kecik sampai Andy da besar , same with me :p and now saya da besar juga  ! oh damn ! 

me with Mickey Mouse :) 



Me with Minnie Mouse :)  

and to tell the truth , Mickey and Minnie Mouse adalah character yang saya tak suka :p hahah , saya lagi prefer Donald Duck :p hahahahhah 


all the outlet and reastaurant , kat sini saya beli 1 mug for me and 1 mug for him , and 4 glasses for my BFF and both of my Mom :) 


I'm in love with Jack Sparrow ! 


another capture from me again :) 

and oleh kerana terlalu sejuk , banyak ride tak buka time winter and saya sendiri tak main apa apa jenis ride pon , actually nak main , tapi serious sejuk ! tak tahan woooo , kalau naik roller coaster mahu saya beku kat atas tu :p plus dia pon tak nak naik apa apa , so secara automatik dengan saya sendiri pon tak naik apa apa :p tapi kami sempat tengok Cars show , itu pon duduk atas sekali , serious sejuk ! and show tu pon awesome , cuma nak tepuk tangan and buat standing ovation pon tak larat :p on that time gak , ada terserempak dengan Malaysian student from Dublin , budak Medic maybe , tak ingat la :) 


ni je yang saya dapat capture , oh damn sedihnya :'( terlalu sejuk nak pegang camera pon tak mampu T__________T





Disneyland Paris totally awesome ! seriously , saya akan ingat sampai mati ! exciting kat disneyland lagi banyak dari kat Eiffel Tower , don't know why :p hahahahha , maybe saya memang suka cartoon kot :p 

seriously , saya tak tau nak cakap apa selain dari thank you ! THANK YOU ! THANK YOU ! THANK YOU ! THANK YOU ! :') seriously saya terharu sangat sangat :') and once again thank you B  :') 










love , 

hayathanizamalek









































































































































10 comments:

akue said...

kau pergi sorang2?

h.a.n said...

yup , pergi sorang

NIZAM said...

mug for me? sy kn BFF awk gak. takde ke present utk sy? *sob2* ;p

h.a.n said...

mug untuk awak ? tak ada la , keychain ada la :'(
sorry tauuuu , sorry sangat sangat

girlwhosluvinlifex said...

hey its me :)

h.a.n said...

yeah , nice to meet you :) you can ask me anything :)

akue said...

style pergi sorang2! brapa budget semua?

h.a.n said...

ehehhe , kalau tanya budget , menangis wooo :'(

akue said...

nangis tak nangis. aku nak tau

h.a.n said...

aku tak tau la budget berapa , sorry :p