Sunday, October 14, 2012

Kuala Selangor Nature Park

last Monday , saya pergi trip ke Nature Park Kuala Selangor selama 4 hari , dari isnin sampai khamis :D

I take almost 3 hours to pack my things , Ain and Wanee bising je sepanjang saya pack baju untuk pergi trip kesana -.-

actually trip kali ni , untuk collect data for studio subject ! lecturer yang pilih Nature Park Kuala Selangor as a location :D



Q- ni muka nak pergi masuk hutan or pergi bercuti ? -.-

tak ada la jauh sangat dari Shah Alam ke Kuala Selangor , around 45 minutes sampai la , nak tidur dalam bas pon tak sempat :p


first day masuk Nature Park , gila banyak nyamuk okay , seluruh badan saya merah merah kena gigit nyamuk , serious saya allergic dengan nyamuk yang sebegitu banyak , bila cakap dengan classmate , kenapa saya je selalu kena gigit nyamuk dengan teruknya padahal saya siap pakai handsocks kot , dorang cakap nyamuk gigit budak bandar je , budak kampung nyamuk dah cam dah darah -.- gila stress statement dia macam tu -.-

dekat sana , every single things kena tahu , and banyak la experience saya dapat , saya baru tahu kalau kena tak nak kena gigit nyamuk , kena mandi air tembakau , itupon Syahmi beritahu bila saya  mengadu dekat dia , tangan and kaki dah merah merah kena gigit nyamuk , then saya and kawan kawan kena kejar dengan monyet la ! saya siap tutup mata sampai nangis nangis sebab kena kejar dengan monyet , boooooo to me -.-

actually , bukan senang nak collect data kat dalam hutan ni , every single things kita kena alert , kena buka sense yang ada dalam diri ini , seriously , trip kali ni adalah trip paling penat untuk saya , no enjoy at all , stress juga :( homesick nak balik Shah Alam je ! asyik update kat twitter rindu Shah Alam je :(

 tapi groupmate saya semua best , alhamdulillah dapat groupmate yang happy , responsible and awesome


my groupmate :D

 Kuala Selangor Nature Park




actually ada 4 trail kat Nature Park ni ,  semuanya agak mencabar , ada monyet , ada burung , ada ular , ada scorpian , ada pepatung , macam macam la , untuk pengemar alam semulajadi , memang suka tempat tempat macam ni , tapi saya more love to historical :D saya lagi suka tengok bangunan bangunan lama . hhihih , actually berdekatan dengan Nature Park ni , ada Bukit Melawati , itu best ! seronok la kalau pergi situ , tapi group saya tak dapat site kat sana :(


by the way , sehingga entry ini ditaip pon , saya masih lagi menyiapkan slide presentation , ohh banyaknya kerja :p






2 comments:

NIZAM said...

sy pernah ke sana. best2. jalan2 dlm lumpur. heee.

NIZAM said...

cafe+music yang comel2? sounds like korean style tau.