Saturday, November 24, 2012

#maaf 2


saya tak tahu berapa kali sudah saya buat entry sebegini , sebab saya takut saya tak sempat minta maaf dengan semua orang apa semua kesalahan saya , especially dengan family , friends and everyone else ! senang kata dengan semua orang la , 

entahlah , semakin hari semakin rasa banyak dosa , saya sendiri tak tahu ajal saya sampai bila :'( 
everytime solat , setiap kali sujud yang terakhir saya akan minta ampun untuk diri sendiri , untuk family dan kawan kawan , baca fatihah untuk diri sendiri , nanti kalau tak ada , siapa nak sedekahkan alfatihah untuk saya , kalau ada pon family and kawan kawan yang masih ingat :( 
dengan perangai yang kadang kadang , entahlah , ada ke orang yang nak ingatkan untuk kita 

saya masih lagi banyak kekurangan dalam diri , masih lagi mahu belajar , masih lagi mahu perbetulkan kesilapan yang lama lama , Allah je tahu apa perasaan macam ni , terasa kerdil sungguh diri ini dihadapaNYA :( 

saya orangnya bukanlah baik sangat , ada sifat sifat mazmumah dalam diri , 


saya minta maaf sangat sangat and saya juga mahu memaafkan orang lain , tapi kadang kadang ada orang yang menyakitkan hati , saya terasa tak nak maafkan , tapi siapalah saya untuk tidah memaafkan orang lain, bak kata orang , nabi pon maafkan umat , apatah lagi kita yang umat Nabi Muhammad , hanya insan kerdil disisiNYA :'( 

Ya Allah , ampunkanlah dosa dosa ku , dosa dosa ibu bapaku , ahli keluargaku , kawan kawanku dan semua hambamu , Ya Allah, aku memohon kepadamu :'( 



love 
hanizamalek 

No comments: