Monday, January 7, 2013

DOA ( untuk barang hilang or dicuri )

yes , dalam dunia ni , kita kena berikhtiar kalau ada sesuatu yang berlaku dalam hidup ni , and yes memang la kena redha , sebab tuhan tak kan uji hamba dia kalau dia tak boleh nak handle :) 

last night one of my important things was stolen , yes saya sangat sayangkan semua harta benda saya , tak kisah la orang beri ataupun beli sendiri 

saya google untuk mencari doa doa and I found this blog http://lifegotstory.blogspot.com/2009/08/doa-untuk-kembalikan-barang-yang-dicuri.html 

1. Baca surah al- hasyr mula ayat 18 sampai habis. niatkan nak jumpa barang balik.
kalau Allah izinkan dan memang rezeki kita, pencuri akan rasa panas punggung, menggelisah dan rasa bersalah.

2. selawat tafrijiyyah baca 4 kali/ 44 kali/ 100 kali.




yakinlah pada Allah. tu yang paling penting.


and saya nak try amalkan , untuk mengharapkan dapat balik barang saya yang telah dicuri orang , itu kemungkinan besar memang tak dapat la , tapi at least saya cuma mampu berdoa and kumpul balik duit beli yang baru :) 


untuk minta yang baru , for sure la tak dapat :p kena beli dengan duit sendiri la nampaknya :) 

No comments: