Wednesday, February 6, 2013

me and books

yes ! saya seorang budak perempuan yang typical , suka baca buku ! :p 
dari zaman kanak kanak sehingga sekarang , yes saya memang suka membaca , tak tahu la ikut perangai siapa , tapi kemungkinan besar ikut perangai family saya la :D 

abah suka baca , basically dia akan baca newspaper and buku buku politik and kakak kakak pon suka baca juga sebab dia subscribe 4 jenis newspaper hari hari tapi yang saya tahu abang tak suka membaca :p

dulu zaman sekolah , saya akan beli 4 buah majalah tiap tiap bulan , galaxie , lime , gempak and utopia ! now dah tak beli dah :p sekarang saya suka beli buku dah , sebab magazine ni kita akan baca bila bulan tersebut je , bila dah lama lama , dah tak seronok nak ulang baca balik :) 

sebenarnya saya ada la collection buku buku yang saya suka , ada separuh dekat rumah Johor and separuh dekat rumah sewa and ada juga separuh dekat rumah Alam Megah , kalau kumpul kumpul mesti banyak kan ? so now tak sabar pula nak ada rumah sendiri , nak ada bookshell sendiri ! nak letak semua buku buku yang saya ada :D 


ni cuma sebahagian buku buku yang saya ada kat rumah sewa :) 


and ni my favourite collection ! Harry Potter ! 


saya sungguh seronok kalau dapat lepak dekat kedai buku lama lama ! itu memang tempat kesukaan ! serious ! saya selalu lepak dengan Ain , Aida , Wanee , Ikhwan , Fadzli , Zaid , Aliff Ferdauz   and pernah lepak sekali dengan Syahmi masa dia balik Malaysia last September ! lepak cari magazine yang dia mahukan and buku yang saya mahukan ! 

and everytime travel pon saya mesti pergi kedai buku ! even tak beli apa apa pon , tapi mesti singgah , sebab saya nak rasa and bau macam mana keadaan dia :) 

actually saya ada satu habit yang suka ambik gambar dengan buku ! LOL and saya nak share beberapa gambar saya dengan buku ! hihihihih 



ni masa kat Popular BP Mall , saya teringin nak ada buku ni ! tapi buku ni agak mahal la , bila dah ada duit buku ni dah tak ada dah :( 


and ni antara buku puisi yang saya suka dari Suffian Abbas 


ni masa kat library , ada antara buku buku best juga , saya selalu je baca kat sini , malas pinjam :p 


ni masa kat Hard Rock Cafe Penang ! saya baca Sophie Kinsella sementara tunggu turn nak check in :) 


ni masa kat Big Bad Wolf 2011 ! saya borong banyak buku masa ni ! rabak poket okay :) 


ni comic kegemaran saya ! Under 18 dari Zint ! 


sebenarnya saya suka juga hadiakan kawan kawan buku as a birthday present or apa apa pon , before Syahmi fly balik saya ada bagi dia buku tapi saya pass kat adik dia je , and bila saya jumpa the last symbol , saya beli and post dekat dia :) 







p/s kalau nak hadiahkan saya something , awak boleh la hadiakan saya buku ! ye serious saya appreciate sangat sangat kalau awak hadiahkan saya buku :) 





No comments: