Tuesday, March 12, 2013

dulu itu indah

a second week of class ! and my schedule sangat hectic ! first week yang sangat tak menyeronokkan , I have a lot of problems and yes by hook or crook , saya kena handle that situation !

saya selalu cakap dengan diri sendiri 

the hardest part in your life is to make a decision  

entah lah , saya takut saya penat and benci dengan apa saya buat sekarang ! I mean I really love what I'm doing now ! tapi sometimes keadaan sekeliling tu buat saya penat ! oh no ! saya dah pandai mengeluh :( 

orang yang mengeluh adalah orang yang rugi , orang yang tak pandai bersyukur , saya tak suka orang macam tu , tapi now , saya adalah orang orang macam tu :'( saya dah terlupa dengan motto hidup saya yang

" you should live in positive world HAYATHANIZAMALEK "

everytime saya on phone dengan Mak or Abah , saya selalu sedih , even sebenarnya perbualan kitaorang tak ada apa yang nak disedihkan , saya belum merasa nak buat my parents proud of me :(  saya tahu mereka proud dengan saya , tapi saya still tak puas hati lagi , and yes manusia memang tak pernah puas 

dulu itu indah 

ye , dulu itu indah , tapi saya tetap kena berjalan , berlari , times never  stop and masa tak boleh nak putar balik , its fact ! 

tapi saya tetap kena bersyukur , saya ada orang orang sekeliling yang  sayang saya and termasuk yang saya sayang :') 

and the best thing saya tahu , saya ada Yang Maha Esa , yang akan dengar keluhan saya setiap kali sujud terakhir saya :') 


I run,
I walk,
But I don't have a safe place to go.

I stare,
I cry,
But I don't know what else to do.

I crawl,
I sit,
But it seems I have no sane anymore.

I am in the middle of nowhere,
Holding their hands,
Afraid if I am losing my grip,
Afraid if nobody can't lift me up.

Who am i?
No answer for that.






I love do this , but I'm afraid one day I hate doing this anymore :'( 









love,
hayathanizamalek 




p/s  solat jangan tinggal and banyak kan berzikir , jangan dengar lagu tah apa apa " - nasihat Mak and Abah 2013 





4 comments:

Hans said...

insyaallah
jgn sedih2
u should be strong :-)
Allah always with U :-)

h.a.n said...

thank you Hans !
yeah I knew , ALLAH always with me no matter what :)

NIZAM said...

kan? kan? me too. saya juga bimbang kalau tetiba one day saya dah tak suka dgn apa sy buat. even skang pun time down gler, ada la jugak terasa macam tu. moga dijauhkan kan rasa2 mcm tu. takbagus pun utk diri kita.

h.a.n said...

itu la pasal nizam ! buhuuuu